فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user308716/news/862900958.jpg

این ، می‌تواند روی ورزش کاتالونیا تاثیرگذار باشد. 

به گزارش فوتبال جهان ، پارلمان ایالت کاتالونیا دقایقی پیش با 214 رای موافق ، 47 مخالف و 1 ممتنع ، رسما استقلال یک طرفه این ایالت از کشور اسپانیا را تصویب و اعلام کرد. تصمیمی که شاید به یک نقطه مرجع در تاریخ فوتبال تبدیل شود.

به گزارش مارکــــــــــــــا ، برای آسودگی خاطر هواداران بارسلونا باید ابتدا این را اعلام کرد که حداقل در کوتاه مدت، هیچ تغییری در برگزاری لالیگا به وجود نخواهد آمد. در واقع، تیم‌های کاتالونیا همچنان به حضور عادی‌شان در این تورنمنت ادامه خواهند داد تا تصمیم‌های بزرگ و قطعی پیرامون ایالت گرفته شود. اما نمی‌توان کتمان کرد که اقدام امروز پارلمان، می‌تواند به یک نقطه مرجع در تاریخ فوتبال تبدیل شود و شاید روی ورزش این ایالت تاثیر بگذارد.

از بحث‌های سیاسی مربوط به این قضیه که بگذریم، اعلام یک طرفه استقلال کاتالونیا به این معنا نیست که از همین فردا دیگر باشگاه‌های این ایالت نمی‌توانند در لالیگا یا دیگر لیگ‌های حرفه‌ای اسپانیا شرکت کنند. تجربه نشان داده این پروسه، بسیار طولانی است و ابعاد بسیار بزرگ و پیچیده‌ای به خود می‌گیرد که در برخی از موارد حتی تا شش سال هم طول کشیده است. در واقع جدایی از یک کشور و اعلام استقلال، بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید و به جامعه بین المللی مربوط می‌شود. حتی پای فیفا نیز به این قضیه به میان خواهد آمد چون بحث، بر سر فدراسیونی است که بارسلونا در آن عضویت دارد.

در واقع،  سرنوشت بارسلونا و دیگر تیم‌های ایالت، در دستان فدراسیون فوتبال کاتالونیاست. اگر این فدراسیون هم به جنبش استقلال بپیوندد و از زیر نظر فدراسیون فوتبال اسپانیا خارج شود، آنگاه باید به ادامه حضور بارسا در لالیگا و شاید حتی لیگ قهرمانان اروپا شک کرد. در قانون اسپانیا آمده که تنها کشور آندورا می‌تواند در لیگ‌های حرفه‌ای این کشور تیم داشته باشد و دیگر باشگاه‌ها از کشورهای دیگر نمی‌توانند چنین امتیازی داشته باشند. برای تعیین سرنوشت بارسلونا، اسپانیول و خیرونا نیز باید روال قانونی کار طی شود و در نهایت تصمیم گیری‌ها انجام شود. هر چند که هر سه باشگاه خواهان ادامه حضور در لالیگا هستند. 

بنابراین، حداقل تا چند ماه آینده رقابت‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا به قوت خود باقی می‌ماند. مگر اینکه فدراسیون فوتبال کاتالونیا اقدامی غیرقابل پیش بینی انجام دهد. مجلس سنای اسپانیا البته استقلال کاتالونیا را سلب کرده و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

  • ۹۶/۰۸/۰۵

نظرات  (۱)

  • محمد علی علم خواه
  • ►به نام خدا◄

    سلام‼

    خدا قوت

    وبسایتتون خوبه

    یــه کلبه وبسایتی هم ما داریم

    به وبسایت ما سربزنید خوشحال میشیم

    نظر بدید ذوق زده میشیم

    تبایل لینک کنید میمیریم...

    منتظر حضور سبزتان هستیم در :




    danesh-elm.blog.ir
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">