فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/contents/user353073/content-image/03_1642175658287416135.jpg

معمارِ فوتبال ایتالیا را دیگر در زمین چمن نخواهیم دید.

به گزارش فوتبال جهان ، با پایان کار باشگاه نیویورک اف سی در لیگ ام ال سی ، همان طور که انتظار می رفت، آندره آ پیرلو از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. ستاره سابق فوتبال ایتالیا و باشگاه های یوونتوس و میلان، لحظاتی قبل در حساب کاربری خود در اینستاگرام، این پیام را منتشر کرد:

بازی آخر در ام ال اس. با توجه به اینکه دورانم در نیویورک اف سی به پایان رسید، دوست دارم کمی صحبت کنم. می خواهم از همه به خاطر مهربانی و حمایتی که در این شهر فوق العاده به من نشان دادند، تشکر کنم. مرسی از هواداران فوق العاده، مرسی از کادر مربیگری و هر کسی که پشت پرده کار می کرد. مرسی از هم تیمی هایم. نه تنها ماجراجوییِ من در نیویورک به پایان رسید، بلکه ماجراجوییِ من به عنوان یک بازیکن فوتبال به پایان رسید. به همین دلیل می خواهم از این فرصت استفاده کنم و از خانواده ام و بچه هایم به خاطر حمایت و عشقی که همیشه به من دادند، از هر تیمی که افتخار بازی کردن برای آن را پیدا کردم، از هم تیمی هایی که از بازی در کنار آنها خوشحال شدم، از همه کسانی که دوران فوتبالم را چنین فوق العاده ساختند و در پایان از همه مهمتر، از همه هوادارانی که در سراسر جهان همیشه از من حمایت کردند، تشکر کنم. شما همیشه در سمتِ من و قلبم خواهید بود.

آندره آ پیرلو در سن ۳۸ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی می کند. او محصول آکادمی باشگاه برشا بود و از این تیم به فوتبال ایتالیا معرفی شد(با برشا قهرمان سری بی شد). وی در سال ۹۸ به اینتر پیوست اما کمتر در این تیم به موفقیت رسید و ۲ بار به صورت قرضی راهی تیم های رجینا و برشا شد.

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/users/user22475/2017/11/06/gettyimages-1083830.jpg

پیرلو در سال ۲۰۰۱ در ازای چیزی در حدود ۱۷ میلیون یورو، به میلان پیوست. آندره آ در ۴۰۱ بازی برای میلان، ۴۱ گل به ثمر رساند. به گزارش statbunker، با توجه به اینکه بسیاری از وب سایت های آماری از حوالی ۲۰۰۶ به بعد شروع به ثبت همه رکوردها کرده اند، تنها آمار دقیقی از ۱۹۵ بازی آخر پیرلو در میلان وجود دارد که با ۱۲ گل(۲ گل از روی ضربات آزاد بدست آمده) و ۸ پاس گل همراه بوده است. پیرلو در ۱۰ فصل حضور در میلان، ۲ بار قهرمان سری آ، یک بار قهرمان کوپا ایتالیا، یک بار قهرمان سوپرکاپ ایتالیا، ۲ بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، ۲ بار قهرمان سوپرکاپ اروپا و یک بار قهرمان جام باشگاه های جهان شد.

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/users/user22475/2017/11/06/nintchdbpict000002650862.jpg

با مشکلاتی که بر سر آمادگی و تمدید قرارداد او با میلان پیش آمد، روسونری آندره آ پیرلو را بازیکن آزاد اعلام کرد تا وی در سال ۲۰۱۱ به یوونتوس بپیوندد. پیرلو در ۴ فصل حضور در یوونتوس، در ۱۵۴ بازی، ۱۹ گل(۱۵ گل از ضربه آزاد) و ۳۹ پاس گل ثبت کرد. آندره آ در یوونتوس ۴ بار قهرمان سری آ، یک بار قهرمان کوپا ایتالیا و ۲ بار قهرمان سوپرکاپ ایتالیا شد. او ۲ بار در فینال لیگ قهرمانان بازنده بود که یک بار با میلان و یک بار با یوونتوس این اتفاق رخ داد. در سال ۲۰۱۵، با مطرح کردن بازی در فوتبال آمریکا، یوونتوس اجازه جدایی به پیرلو داد و او به طور رایگان به نیویورک سیتی پیوست. آندره آ در ۳ فصل حضور در این تیم و ۵۸ بازی، یک گل و ۷ پاس گل ثبت کرد.

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/users/user22475/2017/11/06/18398752.jpeg

آندره آ پیرلو در عرصه ملی، فوتبالش را با قهرمانی در جام ملت های اروپای جوانان در سال ۲۰۰۰ آغاز کرد. او در المپیک ۲۰۰۴ با ایتالیا به برنز رسید. در سال ۲۰۰۶ با تیم تحت هدایت مارچلو لیپی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد و در سال ۲۰۱۲ با تیمِ پراندلی، نایب قهرمانی یورو ۲۰۱۲ شد. یک سال بعد پیرلو با ایتالیای پراندلی در جام کنفدراسیون های ۲۰۱۳، به مدال برنز رسید. ۱۱۶ بازی ملی با ۱۳ گل و ۸ پاس گل همراه بودند.

https://www.tarafdari.com/sites/default/files/users/user22475/2017/11/06/20130626134325_buffonpirlo0236.jpg

پیرلو در عناوین فردی، با کسب عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن یوروی جوانان آغاز کرد. او در جام جهانی ۲۰۰۶، سومین بازیکن برتر تورنمنت شد، بیشترین پاس گل را داد و در تیم منتخب قرار گرفت. پیرلو همچنین بهترین بازیکن فینال جام جهانی ۲۰۰۶ شناخته شد. او در یورو ۲۰۱۲ و جام کنفدراسیون های ۲۰۱۲ هم در تیم منتخب قرار گرفت. پیرلو در سال ۲۰۱۶ در جمع تیم منتخب تاریخ یورو قرار گرفت. او چند باز جایزه بهترین بازیکن سری آ را کسب کرده و ۳ بار در لیست نامزدهای توپ طلا قرار گرفته است.

  • ۹۶/۰۸/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">