فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

استقلال -  لیگ برتر
رابسون جانواریو امسال جزو خوب‌های این تیم بوده است.

به گزارش فوتبال جهان ،  رقم سنگین برای فسخ با تیم برزیلی و دائمی کردن قرارداد با رابسون جانواریو باعث شده باشگاه استقلال برای حفظ این بازیکن به مشکل بخورد.

روزنامه خبرورزشی نوشت : عملکرد این مدافع میانی استقلال در طول فصل بهتر و بهتر شد و حالا یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های دفاعی تیمش است. او با قدرت جنگندگی بالا، منصوریان را به این نتیجه رساند که یکی از بهترین خریدهای خارجی‌‌اش بوده است.

قرارداد رابسون در پایان فصل با استقلال تمام می‌شود و قاعدتاً باید قرارداد جدیدی امضا کند. رابسون به صورت قرضی از یک باشگاه دسته دومی برزیل به آبی‌ها ملحق شد و حالا آن باشگاه شرط و شروطی برای صدور رضایتنامه این بازیکن دارد. اخیراً مدیر برنامه‌های این بازیکن با استقلالی‌ها مذاکراتی داشته و از سوی باشگاه برزیلی، رقمی برای رضایتنامه پیشنهاد داده که منصوریان و آبی‌ها را شوکه کرده است. او گفته باشگاه برزیلی رقمی نزدیک به ۳ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان می‌خواهد. تازه این رقم نهایی برای امضای قرارداد رابسون نیست. استقلال علاوه بر این پول، باید رقمی هم سالانه به رابسون بدهد و بدین ترتیب قرارداد او چیزی حدود 4.5 میلیارد تومان آب می‌خورد. استقلالی‌ها با چنین پولی می‌توانند دستمزد بازیکنان جوان و خوب خود را به طور کامل بدهند و یا اینکه بازیکنان مورد نظرشان را جذب کنند.

رابسون برای منصوریان بازیکن خوبی است اما به این قیمت‌ها نمی‌ارزد. در همین شرایط شایعه بازگشت پژمان منتظری، مدافع تیم ملی و الاهلی، به استقلال، بیش از هر زمان دیگری شنیده می‌شود. رابسون و منتظری هم‌پست هستند و پژمان هم در پایان فصل، بازیکن آزادی به حساب می‌‌آید. این بازیکن در آخرین گفت‌وگوی خود تأکید کرده بود دوست دارد به استقلال بازگردد. او حتی گفت: «این باشگاه خانه من است و هر وقت بتوانم به خانه‌ام برمی‌گردم.»

در صورتی که رقم رابسون همین حد و یا حتی کمتر باشد، استقلالی‌ها اصلاً تمایلی به حفظ این بازیکن نخواهند داشت مگر اینکه هم او و هم باشگاه دسته دومی برزیلی، به طور کلی از این رقم‌های پیشنهادی عقب‌نشینی کنند. با توجه به وضعیت مالی باشگاه، آبی‌ها حاضر نیستند بیشتر از ۱٫۵میلیارد برای این مدافع برزیلی هزینه کنند. نکته اینجاست‌؛ آن‌ها می‌گویند علاوه بر اینکه پولی بیشتر برای رابسون ندارند، در صورت پرداخت دستمزد بالا، بازیکنان دیگر را تحریک خواهند کرد.

از سویی پژمان منتظری از نظر بیشتر استقلالی‌ها به مراتب بازیکن کامل‌تر و بهتری است و حتی در تیم ملی هم یک مهره کلیدی به حساب می‌‌آید. با وجود او، منصوریان حالا نگرانی کمتری برای جدایی رابسون خواهد داشت. خیلی‌ها می‌گویند اگر این مربی از ابتدای امسال پژمان را در اختیار داشت، قطعاً در نیم‌فصل اول نتایج بهتری می‌گرفت و هیچ بعید نبود حالا در کورس قهرمانی باشد. رقم جذب منتظری به مراتب پایین‌تر از رابسون است و از سویی بین هواداران محبوبیت زیادی دارد. حالا شایعات درباره بازگشت این بازیکن بسیار قوی‌تر از گذشته شنیده می‌شود و اگر اتفاقی نیفتد احتمالاً او در نقل و انتقالات آبی‌پوش می‌شود.

  • ۹۶/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">