فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

فوتبال جهان

پوشش اخبار و وقایع فوتبال ایران و جهان

http://www.varzesh11.com/images/news/ahmad-khalil-54904-54908.jpg

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) طی مراسمی که از ساعت 19 امروز به وقت محلی هند (17 به وقت تهران) در سالن مجلل «کینگدام آف وُرد» واقع در شهر دهلی نو  آغاز شده است، بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2015 را معرفی می‌کند.

مراسم با سخنرانی پرافول پاتل، رئیس فدراسیون فوتبال هند آغاز شد و پس از آن شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه بحرینی، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای ایراد سخنرانی به روی صحنه آمد.

رئیس AFC که کاندیدای انتخابات پیش‌روی فیفا هم شده در سخنرانی خود به سال پُر ترافیک فوتبال قاره‌کهن اشاره کرد و گفت: سال 2015 چه سالی بود، از جام ملت‌های آسیا 2015 تا فینال لیگ قهرمانان آسیا در گوانگژو!

بر این اساس بهترین‌های سال (2015) در بخش‌های مختلف به شرح زیر هستند:

در بخش اول، جایزه الماس فوتبال آسیا به عبدالله خالد الدبل از عربستان رسید.

جایزه رویایی فوتبال آسیا به کشور ژاپن رسید. در این بخش جایزه اتحادیه فوتبال چین، اتحادیه فوتبال ژاپن و فدراسیون فوتبال ویتنام کاندیدا بودند.

جایزه بهترین اتحادیه عضو AFC در بخش الهام‌بخشی هم به اتحادیه فوتبال ژاپن رسید. فدراسیون فوتبال ایران و استرالیا هم در این بخش کاندیدا بود.

اتحادیه فوتبال هنگ‌کنگ جایزه بهترین اتحادیه عضو AFC در بخش کشورهای در حال توسعه را دریافت کرد. فدراسیون فوتبال تاجیکستان و ویتنام با هنگ‌کنگی‌ها رقابت می‌کردند.

فدراسیون فوتبال بنگلادش در رقابت با فدراسیون فوتبال بوتان و اتحادیه ملی فوتبال برونئی دارالسلام توانست جایزه بهترین اتحادیه عضو AFC در بخش بلندپروازی را بگیرد. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان و نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هنگام اهدای این جایزه روی استیج رفته بود.

تیم ملی استرالیا که در کنار تیم ملی کره‌جنوبی و تیم زیر 20 سال ازبکستان کاندیدای بهترین تیم ملی برتر سال در بخش مردان بود، توانست این عنوان را مال خود کند.

تیم ملی برتر سال در بخش زنان، تیم ملی بانوان ژاپن شد. تیم زیر 19 سال بانوان ژاپن و تیم زیر 16 سال بانوان کره‌شمالی هم در این بخش کاندیدا بودند.

آساکو تاکاکورا، سرمربی تیم ملی بانوان ژاپن در رقابت با گائو هونگ، سرمربی چین و نیونگروتای استراتونگویان، سرمربی تایلند مربی برتر سال در بخش بانوان شد.

آنگه پوستک‌اوغلو، سرمربی استرالیا جایزه مربی برتر سال در بخش مردان را دریافت کرد. نوریو ساساکی، سرمربی ژاپن و مهدی علی حسن، سرمربی امارات دیگر کاندیداهای این بخش بودند.

جایزه ویژه رئیس AFC برای فوتبال پایه در بخش الهام‌بخشی که ایران، ژاپن و ازبکستان کاندیدا بودند، ژاپنی‌ها توانستند بهترین جایزه را بگیرند.

ویتنام جایزه ویژه رئیس AFC برای فوتبال پایه در بخش در حال توسعه را گرفت. اردن و فلسطین دیگر کاندیداها بودند.

برونی دارالسلام در رقابت با قرقیزستان و سریلانکا جایزه ویژه رئیس AFC برای فوتبال پایه در بخش بلندپروازی را دریافت کرد.

ژاپنی‌ها که جایزه‌ها را یکی پس از دیگری درو می‌کردند، در بخش اتحادیه برتر سال در بخش بازی جوانمردانه هم توانستند برترین اتحادیه فوتبال شوند. اتحادیه فوتبال چین و اتحادیه فوتبال کره جنوبی با ژاپن رقابت می‌کردند.

گوانگژو اورگراند چین در بین تیم‌های باشگاهی بهترین تیم برتر آسیا شد. جوهور دارول تازیم مالزی و الاهلی امارات در این بخش کاندیدا بودند.

وحید شمسایی که در این مراسم غایب است، جایزه بهترین فوتسالیست برتر آسیا را گرفت. علی اصغر حسن‌زاده از ایران و محمدناصر صفری از عراق دیگر کاندیداها بودند.

تأسیسات دریایی از ایران در رقابت با قادسیه کویت و تای سون نام از ویتنام بهترین تیم فوتسال آسیا شد.

ریکاکو کوبایاشی از ژاپن که بین سه کاندیدای بازیکن جوان برتر سال در بخش زنان بود، این جایزه را دریافت کرد. ری هائه یون و  ری هیانگ سیم هر دو از کره شمالی در این بخش رقابت می‌کردند.

دوستونبک خامداموف از ازبکستان توانست در رقابت با دو هموطن خود، یعنی الدور شومورودوف و زابیخیلو اورینبوئف بهترین بازیکن جوان برتر سال در بخش مردان شود.

ریکاردو پریرای برزیلی، بازیکن تیم گوانگژو اورگراند چین که همراه با تیمش قهرمانی آسیا را کسب کرد، در رقابت با اورتون ریبیرو از برزیل و خوان کارلوس رودریگس از اسپانیا بازیکن خارجی برتر سال 2015 آسیا شود.

سون هئونگ مین از کره جنوبی که در تیم تاتنهام انگلیس بازی می‌کند، در رقابت با کی سونگ یئونگ، هموطنش و ماسیمو لوئونگو از استرالیا جایزه بازیکن برتر آسیایی بین‌المللی (لژیونر در خارج از آسیا) را دریافت کند.

احمد خلیل از امارات در رقابت با هموطن خود عمر عبدالرحمان و ژنگ ژی از چین بهترین بازیکن سال 2015 آسیا شد و جایزه خود را از شیخ سلمان دریافت کرد.

  • ۹۴/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">